FAQ - Vanliga frågor om biljetter och arenabesök

Har du frågor om våra biljetter, evenemang eller arenor? Då hittar du svaret här. Hittar du ändå inte svaret på din fråga? Mejla oss på eventinfo@gotevent.se så hjälper vi dig gärna.

Du kan välja att gå direkt till den kategori som din fråga gäller: 
> Om biljetter och evenemang
Besöka Scandinavium
Besöka Ullevi
> Besöka Gamla Ullevi

Hittar du inte svaret på din fråga? Mejla oss på
eventinfo@gotevent.se så hjälper vi dig gärna.

Om biljetter och evenemang

Vilka öppettider har Got Event Biljett?
Vi har öppet måndag-fredag 12.00-18.00. När vi har biljettsläpp till evenemang på våra arenor öppnar biljettkassan i regel 09.00. Samma dag som konsert eller show öppnar vi 12.00. Vid idrottsevenemang öppnar vi 3 timmar innan evenemanget börjar. Du hittar oss på Scandinavium, Valhallagatan 1 i Göteborg.

Vad kostar biljetterna? 
Priset varierar beroende på evenemang och kategori. På respektive evenemangssida hittar du mer information om vad biljetterna kostar.

Kan jag betala med kort?
Ja, hos Got Event Biljett kan du betala med alla betalkort (utom Diners Club). Från och med den 1 januari 2016 kan du endast betala med kort hos oss. Alltså: vi tar inte emot kontanter i Scandinaviums biljettkassa.

Kan jag köpa presentkort hos Got Event Biljett?
Ja, du kan köpa presentkort som gäller till alla evenemang vi säljer biljetter till. Presentkorten kan endast lösas in hos oss på Got Event Biljett (Scandinaviums biljettkassa).

Var kan jag hämta ut bokade biljetter?
Du kan hämta ut bokade biljetter hos oss på Got Event Biljett (Scandinavium). Dessutom kan du hämta ut bokade biljetter hos alla Ticketmaster-ombud. Klicka här för en lista över alla Ticketmaster-ombud. Tänk på att eventuella rabatter oftast bara kan nyttjas hos Got Event Biljett.

Vad är serviceavgift?
Serviceavgift är en avgift som vi tar ut för att täcka våra kostnader för vårt biljett- och försäljningsnät. Vid inställt eller flyttat evenemang återbetalas ej denna serviceavgift.

Har alla återförsäljare samma platser att sälja som Scandinavium har?
Ja, återförsäljare/ombud har tillgång till samma platser som vi på Got Event Biljett.

Köper Got Event Biljett tillbaka mina biljetter om jag inte kan gå?
Nej, vi köper inte tillbaka biljetter.

Ersätter Got Event Biljett borttappade biljetter?
Nej, vi har tyvärr ingen möjlighet att ersätta borttappade biljetter.

Jag har köpt biljett i andra hand, kan ni på Got Event Biljett se om den är äkta?
Nej, det kan vi tyvärr inte. Först när biljetten skannas vid själva inpasseringen till arenan går det att avgöra om biljetten är äkta eller inte. Vi rekommenderar därför att du alltid köper biljetter hos Ticketmaster eller auktoriserade biljettombud.

Vilka rabatter finns det till evenemang, för till exempel barn, pensionärer, grupper eller studerande?
Det är olika från evenemang till evenemang. Ring Ticketmaster på 0771-70 70 70 eller maila eventinfo@gotevent.se så hjälper vi dig med rätt svar för det evenemang som du är intresserad av.

Vilken ålder gäller för barn- och ungdomspriser?
Det är olika från evenemang till evenemang. Se respektive evenemang för att få reda på vilken ålder som gäller för att få barn- och ungdomspriser.

Vilka hålltider har evenemanget? När börjar och slutar det?
Du hittar aktuella tider på respektive evenemangssida. Hålltider får vi i regel veta först några dagar innan evenemanget, och vi publicerar dem då på respektive evenemangssida. Observera att vi inte kan meddela en exakt sluttid för evenemang. Ta för vana att besöka evenemangssidan, där kan information uppdateras ända fram till evenemangsstart.

När är insläppet till evenemanget?
Oftast är insläppet en timma innan evenemanget börjar. Närmare evenemanget finns ytterligare information på respektive evenemangssida. Ta för vana att besöka evenemangssidan, där kan information uppdateras ända fram till evenemangsstart.

 

Besöka Scandinavium

Jag vill veta allt inför ett evenemang, var hittar jag det?
Vi publicerar "Bra att veta inför evenemanget" några dagar innan evenemanget på respektive evenemangssida. Vi gör ett utskick till alla som har köpt biljett (och lämnat sin e-postadress) samt på Facebook och Twitter.

Vad får jag i övrigt ta med mig in på arenan?
I utskicket "Praktisk information inför ditt besök på Scandinavium" hittar du svar på vad du får och inte får ta med dig in på Scandinavium.

Var kan jag parkera nära Scandinavium?
På Scandinaviums evenemangssidor finns menyalternativet ”Hitta parkering” under rubriken "Evenemangsinformation". Denna länkar till P-bolagets funktion, "Hitta parkering".

Finns hörselslinga på Scandinavium?
Ja, det finns en hörselslinga på Scandinavium. Notera dock att hörselslingan inte är aktiverad vid produktioner där arrangören använder eget ljud-/PA-system. Mejla oss på eventinfo@gotevent.se för att få veta vad som gäller för just ditt evenemang. Det finns tre områden på Scandinavium med hörselslinga (T-slinga). Skyltar finns vid entrén till dessa sektioner:
– Högst upp mellan sektion C och D
– I mitten av sektion C och D
– I mitten av sektion R och T

Använd kommandot "Koppla över till T-slinga" på din hörapparat. Biljetter till dessa områden säljs i mån av plats.

Får jag ta med mig mat eller dryck in på arenan?
Nej, du får inte ta med mat eller dryck in på arenan.

Är restaurangen på Scandinavium öppen vid alla evenemang?
Ja, i princip, men det finns undantag. Se respektive evenemangssida för att få veta vad som gäller i samband med just ditt evenemang.

Vilken sektion ligger närmast Arena Bar & Restaurant på Scandinavium?
Sektion A, B och C ligger närmast restaurangen.

Får jag ta med mig barnvagn in på Scandinavium?
Nej, det är inte lämpligt att ta med sig barnvagn med tanke på brandsäkerhet och utrymningsvägar.

Får jag ta med mig min hund?
Nej, tyvärr inte. Endast ledarhundar är välkomna på Scandinavium.

Var är rullstolsplatserna placerade på Scandinavium?
På konserter är rullstolarna placerade nedanför sektion D och R, om inte annat anges. På hockeymatcher finns rullstolsplatserna på sektion J, K, L, M eller N. Du bokar alltid din rullstolsplats hos Ticketmasters kundtjänst på 0771-70 70 70. Hit är du också välkommen med dina frågor. 

Finns det en garderob på Scandinavium?
Ja, det finns ofta en garderob. Var den finns beror på evenemang. Denna information finns med i ”Bra att veta inför ditt evenemang” och finns på respektive evenemangssida.

Finns det trådlöst nätverk i Scandinavium?
Ja, för att surfa fritt i Scandinavium behöver du först skapa ett konto*. Logga in på nätverket ”Scandinavium” eller ”SHL” och följ instruktionerna.
* Det finns två nätverk i Scandinavium: ett som är aktivt vid Frölunda Indians matcher och ett som är aktivt under alla övriga evenemang. De båda nätverken kräver separata konton. Logga in på respektive nätverk och följ instruktionerna.

Finns det någon bankomat i Scandinavium?
Nej. Närmsta bankomat finns vid Korsvägen/Svenska Mässan och på Gårdatorget. Se www.bankomat.se/karta

Jag har tappat eller glömt kvar något på Scandinavium – vad gör jag?
Ring Scandinaviums reception på 031 - 368 44 52 (måndag-fredag 09.00-16.00, lunchstängt 12.30-13.00) eller mejla eventinfo@gotevent.se.
 
Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss på eventinfo@gotevent.se så hjälper vi dig gärna.

 

Besöka Ullevi

Jag vill veta allt inför ett evenemang, var hittar jag det?
Vi publicerar "Praktisk information inför ditt besök på Ullevi" några dagar innan evenemanget på respektive evenemangssida. Vi gör ett utskick till alla som har köpt biljett (och lämnat sin e-postadress) samt publicerar informationen på själva evenemangssidan) samt på Facebook och Twitter.

Vad får jag i övrigt ta med mig in på arenan?
I utskicket "Praktisk information inför ditt besök på Ullevi" hittar du svar på vad du får och inte får ta med dig in på Ullevi.

Var kan jag parkera nära Ullevi?
På Ullevi evenemangssidor finns menyalternativet ”Hitta parkering” under rubriken "Evenemangsinformation". Denna länkar till P-bolagets funktion, "Hitta parkering".

Var är rullstolsplatserna placerade på Ullevi?
Högst upp på sektion U. Använd entrén för sektion STU, och ta hissen till sektion U.

Finns det någon garderob på Ullevi?
Nej, men vid stora musikevenemang finns oftast effektförvaring.

Får jag ta med mig barnvagn till Ullevi?
Nej, det är inte lämpligt att ta med sig barnvagn med tanke på brandsäkerhet och utrymningsvägar.

Får jag ta med mig min hund?
Nej, tyvärr inte. Endast ledarhundar är välkomna på Ullevi.

Får jag ta med mig kamera in på Ullevi vid stora musikevenemang?
Nej, oftast råder kameraförbud vid stora musikevenemang. För att ta reda på vad som gäller för just ditt evenemang: se "Praktisk information inför ditt besök på Ullevi", som vi publicerar några dagar innan evenemanget. Det är arrangören som avgör om man får ta med sig kamera. Detta är alltså inte ett beslut som fattas av Got Event.

Vilka sektioner har tak på Ullevi?
N, O (de översta 8 raderna) samt A, B, C, P, Q, R från rad 8.

Finns det någon bankomat på Ullevi?
Nej. Närmaste bankomat finns vid Centralstationen och på Gårdatorget. Se www.bankomat.se/karta

Jag har tappat eller glömt kvar något på Ullevi – vad gör jag?
Ring till oss på Ullevi på 031 - 368 45 40 så hjälper vi dig.

 

Besöka Gamla Ullevi!

Finns det någon åldersgräns på Gamla Ullevi?
Gamla Ullevi har inte någon fast åldersgräns. Om särskild åldersgräns gäller är det arrangören som valt detta. Se under respektive evenemang.

Får jag ta med egen mat och dryck till arenan?
Nej, det är inte tillåtet att ta med sig egen mat, dryck, godis eller liknande in på Gamla Ullevi på grund av vårt avtal med vår restauratör. I våra kiosker kan du handla korv med bröd, hemlagat mos, läsk, godis, kaffe, choklad mm.

Vad får jag inte ta med mig in på arenan?
Det är givetvis inte heller tillåtet att ta med sig några former av vapen eller andra föremål som skulle kunna användas som vapen, t.ex. paraplyer. Det är tillåtet att ta med sig kamerautrustning för “amatörbruk”, det är alltså inte tillåtet att ta med sig stora objektiv, separata mikrofoner, ljusutrustning eller dylikt som är att betrakta som professionell utrustning.

Var kan jag parkera nära Gamla Ullevi?
På Gamla Ullevi evenemangssidor finns menyalternativet ”Hitta parkering” under rubriken "Evenemangsinformation". Denna länkar till P-bolagets funktion, "Hitta parkering".

Finns effektförvaring på Gamla Ullevi?
Nej, tyvärr. Vi hänvisar till centralstationen där det finns låsbara skåp.

Då våra arrangörer varierar från att vara fotbollsklubbar och Svenska fotbollsförbundet, till andra externa samarbetspartners, kan även ovan bestämmelserna för vad som gäller under den specifika evenemangsdagen variera.

För att ha full koll på vad som gäller under det specifika evenemanget hänvisar vi dig därför även att gå in under fliken evenemang och sedan välja det evenemang du valt att besöka. Där publiceras alltid eventuella särskilda bestämmelser som gäller för det specifika evenemanget.

Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss på eventinfo@gotevent.se så hjälper vi dig gärna.