Bild på en publik.

Vi möjliggör underhållningen.

Du har säkert upplevt magiska ögonblick på våra arenor. Du minns målen, låtarna, skratten, segervarven och den där sekunden då ditt barn tog sina allra första simtag. Vi tar inte på oss äran för allt detta, men vi är stolta över att alltid vara med, bakom kulisserna.

Vi gör det här

Det är vi som får artisterna, spelarna och hästarna att vilja komma till Göteborg. Det är vi som krattar manegen, ordnar isen, klipper gräset, säljer biljetterna, samordnar med säkerheten, minimerar köerna, fyller bassängen – och ser till att allt är helt och rent. Det är ett jättejobb, och ett viktigt uppdrag – och vi älskar det.

Vi gör det för Göteborg

Vi heter Got Event och är evenemangs- och arenabolaget inom Göteborgs Stad. Vi ser om oss själva som möjliggörare (och det får du också gärna göra). Det jobb vi gör har en avgörande betydelse för hela turistnäringen i Göteborg: hotell, restauranger, butiker och kollektivtrafiken får fler besökare och ökade intäkter tack vare alla de evenemang som vi anordnar.

Vi finns alltid med

Vi ser med glädje till att allting funkar. Ofta tänker du nog inte på det jobb vi gör, och det är okej, men vi finns alltid med när det är match, konsert, festival, föreställning, tävling eller träning på några av våra arenor: Ullevi, Scandinavium, Bravida Arena, Gamla Ullevi, Lisebergshallen, Valhallabadet, Frölundaborg, Valhalla IP och Valhalla Sporthallar och Wallenstamhallen. Vi är Got Event – möjliggörare av magiska ögonblick. Vi är underhållare i världsklass.

Här kan du läsa mer om vårt uppdrag, vår vision och vårt arbete med att utveckla Göteborg till en hållbar evenemangsstad i världsklass.

Vi stödjer bland annat Drottning Silvias barnsjukhus samt Idrottsmuseét i Göteborg.

Got Event ägs av Göteborgs Stadshus AB som är en del av Göteborgs Stad.

Siffror

Vi är 144 medarbetare

Vi har cirka 600 timavlönade

Vi lockar 2 000 000 besökare årligen

Vi möjliggör 400 evenemang årligen

Vi omsätter 160 miljoner kr varje år

Vår största publik är 70 144 på Håkan Hellström på Ullevi den 5 juni 2016

Bild på Scandinavium efter ombyggnad 2017. Entréerna har stora glaspartier och det finns en ny restaurang med en ny trappa.

Klassiska Scandinavium moderniseras

Sammanlagt investeras drygt 100 miljoner kronor nu i Scandinavium och bedömningen är att arenan därmed ska fortsätta vara konkurrenskraftig och attraktiv för arrangörer och besökare i ytterligare 15 år. Första etappen har bland annat omfattat fler rullstolsplatser, RWC (toaletter anpassade för rullstol) och rullstolsramp samt brand och utrymningsåtgärder för att öka publikkapaciteten på arenagolvet, t.ex. breddning av läktargångar och brandjalusier. Andra etappen, som är den som kommer märkas utifrån och som innebär större ingrepp i fastigheten, omfattar en större omvandling av Scandinaviums entrébyggnad. Kontorsvåningen på plan 2 genomgår en total ombyggnad. Här blir nu istället en modern evenemangsrestaurang med kök. Den nya restaurangen tar 400 sittande gäster och har en maxkapacitet för 700 personer. Entréhallen på plan 1 utökas med ny entré för besökare. Även hiss och nya trapphus tillkommer. Arenan "öppnas upp" och fasaden mot Valhallagatan och Skånegatan får ett nytt tydligare uttryck. Det gamla skärmtaket tas bort och ersätts med en entrébalkong. Nya större glaspartier sätts in på hela plan 2 och vid biljettkassan. Ny modern skyltning förstärker helheten. Den utvändiga marken runt arenan renoveras och får samtidigt en uppgradering. Ytskikt, trappor, räcken, rullstolsramp och belysning kommer att ses över i sin helhet. Här kan du läsa mer om moderniseringen av Scandinavium:Got Events vd Lotta Nibell: "Scandinavium ska fortsätta att leverera"