Hoppa till innehåll

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga frågor som vi brukar få om biljetter och evenemang på våra arenor.

Hittar du inte svaret på din fråga? Mejla oss på eventinfo@gotevent.se så hjälper vi dig gärna.

Varför är det 13-årsgräns på vissa evenemang?

Enligt svensk lag får inte barn under 13 år utsättas för ljud över 110 dB, därför att ett barns hörsel är känsligare än hos en vuxen person och därför lättare kan få en hörselskada. 
Viktig information om 13-årsgräns.

Vilka öppettider har Got Event Biljett?

Got Event förmedlar biljetter för arrangörs räkning. Vår biljettkassa på Valhallabadet är öppen vardagar klockan 07:00–19:00.
Vid ett fåtal biljettsläpp sker biljettförsäljningen istället via Scandinaviums biljettkassa som då öppnar klockan 09:00. 

När är det tillåtet att börja köa utanför biljettkassan vid biljettsläpp?

Det är tillåtet att börja köa klockan 07:00 samma dag som biljetterna släpps.

Kan jag köpa presentkort hos Got Event Biljett?

Ja, du kan köpa presentkort som gäller för de evenemang som vi förmedlar biljetter till. Presentkorten kan endast lösas in hos oss på Got Event Biljett. För mer information och köp kontakta eventinfo@gotevent.se.

Vad är serviceavgift?

Serviceavgift är en avgift som vi tar ut för att täcka våra kostnader för vårt biljett- och försäljningsnät. Vid inställt eller flyttat evenemang återbetalas ej denna serviceavgift.

Ersätter Got Event biljetter om jag inte kan gå eller har tappat bort min biljett?

Nej, vi ersätter inte biljetter. Biljetterna är en värdehandling. Vänd dig till arrangören för eventuell ersättning.

Jag har köpt biljett i andra hand, kan ni på Got Event Biljett se om den är äkta?

Nej, det kan vi tyvärr inte. Först när biljetten skannas vid själva inpasseringen till arenan går det att avgöra om biljetten är äkta eller inte. Vi rekommenderar därför att du alltid köper biljetter hos Ticketmaster eller auktoriserade biljettombud.
Biljettvillkor.

Vad händer om ett evenemang blir inställt?

Har du biljetter till ett evenemang som blir inställt kommer du att få information via mejl om vad som gäller. Beslut om inställt evenemang och återbetalning av biljett fattas av arrangören.

Vem bestämmer biljettvillkoren?

Arrangören bestämmer biljettvillkoren.

Vad gör jag om jag är missnöjd med något på evenemanget?

Eventuella klagomål ska alltid framföras direkt på plats till arenans läktarvärdar.

;